הכירו את פרויקט Cubic בביצוע אורן לבנטר – אמן תלת ממד

אורן לבנטר, אמן הדמיה ולקוח ויריי 3.0 למקס מבצע ברייקדאאון של הפרויקט האחרון שביצע – Cubic. לבנטר, בעל רקע באמנות דיגיטלית עוסק בכל שלבי ההפקה: מידול, שיידינג, תאורה, רנדר ופוסט.

אורן:

קצת הסברים: עבור הפרוייקט הזה, בחרתי בשיטה שונה מהשיטה שבה אני בדרך כלל נוהג. כשאני עובד על פרוייקט ללקוח אני משתדל בדרך כלל להגיע למצב של FULL CG, כדי שיהיה לי יותר נוח לגשת לזוויות הבאות. בפרוייקט Cubic בחרתי בשיטה אחרת. זיקקתי בתלת מימד מאוד פשוט רק מה שהיה נראה לי נכון לגבי הסצנה. את הקומפוזיציה תכננתי קודם לפני שהתחלתי לעבוד, כך ידעתי מה אני רוצה פחות או יותר.

רפרנסים כדבר חובה! אני מנסה להבין מה אני באמת צריך שיהיה בתלת מימד ומה אני הולך להשלים בתמונות וציורים. הסצנה התלת ממדית עוזרת לי המון מבחינת פרספקטיבה וקביעת קו האופק. אני מנסה עוד ללא חומרים להפיק לכידת מסך לפוטושופ ולנסות לקמפז תמונות ורקעים בהתחשב ברעיון הכללי. בסיטואציה הזו השתמשתי בתאורת HDRI פשוטה ללא אור ישיר עם דום לייט של מנוע הרנדר V-Ray 3.0 for 3ds Max.
הסצינה המינימליסטית קיבלה חומרים ורונדרה. בפוטושופ הפאזל מתחיל.

Oren Levetar Art

אני אוסף את כל החומרים ששמרתי לי ומתחיל מהרקע. לאט לאט מוסיף שכבות ותיקוני צבע כדי לקבל מראה אחיד. אני כל הזמן אני מנסה לשמור על אופי הפרוייקט כ BACKGROUND – MIDGROUND – FOREGROUND בעוד שאני מנסה לספר סיפור בתמונה – במקרה הזה הזוג והכלב הם מוקד תשומת הלב. ממשיך להוסיף פרטים ומנסה לעבוד בצורה "בלתי הרסנית" זאת אומרת ADJUSTMENT LAYERS עד כמה שאפשר שזה נוגע לתיקוני צבע. פה הרעיון הוא להגיע לתמונה שיהיה לי קל לשנות או לתקן בעתיד אם אצטרך. בשיטת העבודה שלי לא תמצאו אותי עושה COLLAPSE לכל השכבות לעולם והכל נשאר LIVE.

אני כל הזמן מנסה לדמיין את ה "מוד" שאני רוצה… בחוץ קריר…בבית חם… תלת מימד הוא "נקי מידי ומושלם מידי" מנסה ללכלך אותו לא בקיצוניות כדי שלא ייראה מוגזם. תמיד מנסה לשמור על זה שכל החומרים (התמונות והתלת) יעבדו יחד ולא יתנגשו.

Oren Levetar Art

מומלץ לקחת מידי פעם הפסקה ולחזור עם עיניים רעננות ולמצוא פגמים. (מה שאני לא מקפיד לעיתים..). ממשיך ליישם עוד ועוד שכבות ותוך כדי שומר על אחדות המראה בעזרת כלים פשוטים כמו CURVE LEVEL HUE וכו. בנוסף, אפקטים של אטמוספירה כמו ערפל מיושמים ידנים מעל הכל.

ניתן לשחק עם צבע או תיקון שמאחד הכל (לפני כן לדאוג שעבודת התיקונים לכל האלמנטים בוצעו נכון. שכבת תיקון כללית מעל הכל לא תאחד את הכל כבמגע קסם – עניין שחשוב לזכור. אני אוהב להוסיף VIGNETTE בסוף כדי להכהות מעט את צידי הפריים ולתת פוקוס למה שחשוב בסצינה. אפקט חידוד נוסף מעל הכל כדי להחזיר את החדות שאבדה קצת. בסצנה הזו לא השתמשתי ב GRAIN מעל הכל למרות שזה מאוד חשוב. כאן רציתי לשמור על המראה ללא GRAIN (גרעיניות). 

בסופו של דבר זהו תהליך כייפי ומהנה שנותן לך כאמן ליצור עולמות חדשים מתוך הדמיון אל תוך המסך.

תודה, אורן! צפו בדף הפייסבוק של אורן לבנטר.

צפו בסרטון Breakdown של אורן לסקירה מהירה וקצבית של שלבי הרכבת הקומפוזיציה הסופית:

אנחנו כאן בויריי ישראל כאן כדי לפרגן ולהעניק ללקוחותינו מעוף בפרקטיקה שרכשו לעצמם. ניתן לשלוח אלינו עבודות ואנחנו נפרסם אותם בפוסט הבלוג של ויריי ישראל בהתאם לתנאי האתר.